Meteen naar de inhoud

Snailmail

Slow Written Content – met aandacht geschreven

📌 aanbevolen artikel voor jou

SLOW CONTENT - FEBRUARI 2021

Waarom Slow Branding sterke merken maakt

‘We hebben het goed.’ Misschien een gekke introductie, want als er één vakgebied is dat naast sales ongegeneerd pogingen doet om een deel van de massa overstag te krijgen om een aankoop te doen, dan is dat wel marketing: ‘Het is nooit goed genoeg.’ Zeker met de impact van Corona op onze anderhalve-meter samenleving en bedrijven is het nogal een stelling, maar ondanks dat de maatschappelijk gedragen onzekerheid niet bepaald als een warme deken aanvoelt, denk ik dat deze tijd er één is van vertraging en bewustwording. Een mix die uiteindelijk zal leiden tot succesvollere marketing waaruit oersterke merken ontstaan.

Slow Branding, come in and stay, the floor is yours.

Slow Marketing Down - Slow Branding
people, women, talking

SLOW CONTENT - COMING SOON

Make Brand Friends, Creëer Brand Empathy

Brand Empathy, wanneer je bekend bent met Design Thinking tools als Empathy Mapping of bijna dagelijks Customer Journeys in elkaar fietst, is het je vast niet onbekend. Zo niet, blijf dan even hangen, want via Brand Empathy versterk jij niet alleen je aanbod, maar ook de relatie met je doelgroep. 

Let’s make some (brand) friends!

"Hoe langer we fysiek afstand van elkaar moeten houden,
hoe meer behoefte we zullen hebben aan
diepgaande relaties met elkaar en met onszelf."
Juist wanneer we (maatschappelijke) onrust ervaren, kunnen merken mensen het verschil maken.
Video afspelen

SLOW SIGNAL - SEPTEMBER 2020

Authentieke en betekenisvolle dienstverlening lever je niet 'by just thicking the boxes'

The Unmistakables gelooft dat diversiteit en inclusie niet ontstaat ‘by just thicking the boxes’. Niemand voelt zich namelijk écht verbonden met een stereotyperende omschrijving. Zij richten zich daarom op het verbeteren van merken en organisaties op het gebied van diversiteit en inclusie via programma’s en campagnes die inspelen op de behoeften van minderheden. Het mooie aan de video vind ik dat de authentieke storytelling die dit award-winning bureau maakt altijd ontstaat in co-creatie met de doelgroep. Door in gesprek te gaan en langer de tijd te besteden aan gedegen onderzoek, kun je de verbinding maken en écht inspelen op de behoeften van je doelgroep: “Be an ally. It’s OK not to know, but it’s not OK to continue not to know.”

That’s what I call Slow Branding!

SLOW SIGNAL - APRIL 2020

Audi start meditatieve Slow TV voor Social Media

Iedereen zit thuis vanwege de lockdown en je hebt net een nieuwe auto op de markt gebracht waarvan de drive-experience beter is dan ooit. Hoe laat je consumenten dat ervaren? Audi Australia bracht de rij-ervaring bij de mensen thuis via vier uur durende Slow TV.

The Drive: A slow TV journey by Audi

car, vehicle, chase

SLOW SIGNAL - APRIL 2020

Laat stereotyperingen los

Misschien wel één van de grootste stereotyperingen: kinderen lusten geen groenten. Hoe krijg je ze dan in hemelsnaam enthousiast om groenten te eten? Goede vraag.. niet? Het Britse commerciële televisienetwerk ITV en Veg Power vonden met 10 grote Britse supermarkten, Sky Channel 4 en diverse food- en mediamerken een oplossing door diepgewortelde overtuigingen als ‘groenten zijn saai of vies’ om te buigen naar een spannende uitdaging. 

‘Join the fight – Eat Them To Defeat Them!’