Meteen naar de inhoud

It's The Slow Brand Movement.
Because standing out
shouldn't feel like standing alone.

The Slow Brand Movement
is gedreven door sociale waarde

Hoe vaak ervaar jij bij sales het gevoel van oprechte aandacht? Het gevoel dat een bedrijf écht lijkt te weten waar jij behoefte aan hebt?

Ik persoonlijk niet zo vaak. Dat is vast niet omdat de marketing van bedrijven niet op mij gericht is of omdat ik niet op één van hun persona’s lijk. Grote kans namelijk dat ik vaker wel dan niet tot de doelgroep behoor. Maar als marketing voornamelijk gericht is op de korte termijn, snelle winst en het volgen van de massa, dan ervaar ik marketing al snel als een vervelende mug in mijn slaapkamer. Begrijp me niet verkeerd, je mag heus wel eens van de daken schreeuwen dat je bestaat, maar ik mag toch hopen dat je marketing niet gericht is op het leegzuigen van je doelgroep met irritatie bij je doelgroep als gevolg. Met The Slow Brand Movement breng ik je bedrijf weer terug naar de essentie: via je passie mensen helpen.

Ongehaaste marketing
Ik geloof niet dat de vluchtige vorm van marketing nog iets te maken heeft met de reden waarom je ooit bent gaan ondernemen. Het continu in the picture moeten zijn en mee rennen met de grote jongens kost niet alleen veel tijd maar ook creativiteit. Je kunt niet 24/7 in het hoofd van je ideale klant zitten. 

Slow down
Tijd om het anders te doen. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat wanneer je vertraagt en (in mijn geval na een burn-out in 2017 letterlijk) stil valt je er vanzelf achter komt wat voor jou belangrijk is. En dat wanneer je dat eenmaal voor ogen hebt en met gelijkgestemden deelt, je niet alleen zelf de stappen durft te zetten om je hart te volgen, maar ook gelijkgestemden in beweging zet om hetzelfde te onderzoeken. Op basis van  erkenning en herkenning ontstaat er ruimte om te ontdekken, te leren en te groeien. En is dat niet exact wat je van je doelgroep verlangt? 

Wat je van je ideale klant verlangt 
Je wilt hen kennis laten maken met je merk (ontdekken), ze inspireren tot een aankoop (/verbinden door hen meer te leren over je merk) en vervolgens zie je ze het liefst meegroeien tot levenslange ambassadeurs van je merk. Maar hoe breng jij hen momenteel de (h)erkenning die zij zoeken? Welke sociale waarde lever jij hen? 

Focus op sociale waarde
Ik help je van betekenis te zijn door met jouw merk waarde en relevantie toe te voegen aan het leven van je ideale klant. Door soms bewust out of the picture te stappen wanneer je even geen waarde hebt toe te voegen om op het juiste moment meerwaarde te kunnen leveren. Dat voelt soms misschien als een eenzaam of zelfs tegenstrijdig proces omdat je doelgroep zich net zo gehaast lijkt voor te bewegen als de grote jongens, maar de focus op de lange termijn heeft even incubatietijd nodig. En vertrouwen. Vertrouwen vanuit jou in mij én in je eigen toegevoegde waarde, passie en ondernemersverhaal. Want juist met jouw ondernemersverhaal, een duidelijke brand story, de focus op de behoefte van je doelgroep en jouw passie kun je mensen overtuigen om voor jou te kiezen.

The Slow Brand Movement is creatief, klantgericht en gefocust op sociale impact. En jij?

The Slow Brand Movement

Over mij

Hi, mijn naam is Renée, dromer, dichter, merkstrateeg en tekstschrijver in één. Ik ben woonachtig in het rauwe Tilburg en het gezicht en creatieve brein achter The Slow Brand Movement. Dat klinkt groots hè? Je bedrijf een ‘movement’ noemen, maar weet je, als ik kijk naar de mensen en bedrijven die mij inspireren, dan zijn dat toch echt de grote dromers die de ballen hebben om anders te denken en anders te doen. Ik geloof dat de huidige marketing zuigt. There, I said it. En het is mijn doel om die huidige marketing te veranderen. Met The Slow Brand Movement en mijn eigen ‘slow’ aanpak, breng ik de marketing van korte termijn en last-minutes weer terug naar de lange termijn en bewuste strategie. Naar oprechte aandacht en duurzame verbinding in plaats van vluchtige en gelikte acties die alleen maar leiden tot tijdelijke animo of waardeloze connecties. Geen copy-paste, maar good copy waarmee je mensen helpt. Want dat is je bestaansrecht. Join the Movement en leer hoe je via Slow Branding je onderscheid van de massa en je sales vergroot door te focussen op de sociale impact die je maakt.

Renée de Bruin - The Slow Brand Movement
The Slow Brand Movement

Wat werken met mij
anders maakt

Bij mij moet je niet zijn voor de snelle winst, zielverkoperij of gelikte copy-paste, maar voor de creatie van vertrouwde, langdurige merkbelevingen en relaties die ontstaan vanuit een bewuste en betekenisvolle propositie.

 

 

Waarom dat 'anders' mijn kracht is:

Nou, simpel. Mijn werkwijze vraagt om meer:

Creativiteit


Mijn batterij laadt zich op met ideeën. Het brengt zuurstof en stof tot nadenken en dat 24/7. Ik ga lekker op creatieve woordspelingen, droge humor, gedichtjes, nieuwe concepten, oplossingen, verfrissende content-ideeën en 1.000 existentiële vragen die je merk vooruit helpen.

Conceptueel denken


Ik focus me op het grotere geheel en overzie snel het hele plaatje. Ik vind oplossingen, innovatie en inspiratie door verbanden te leggen die misschien wat minder doorsnee zijn. Daardoor creëer ik
holistische concepten met een blijvend karakter.

Sensitiviteit


Sensitive as fuck met sore muscles, want ik ben geen teer, porseleinen poppetje, maar voel en zie wat er onder de oppervlakte ligt en gebruik dat als mijn kracht. Ik haal de behoeftes boven tafel en stel betekenis centraal voor jouw customer intimacy.

Eagerness
to learn
(and to win)

Ik laat je niet zomaar aan je lot over, maar kijk graag met je mee naar de effectiviteit van onze samenwerking. Watch and Learn & Learning by Doing, want dat geeft de beste en de meest uitdagende leercurve. Ik ben er niet vies van om op mijn plaat te gaan en om vervolgens in nog betere shape terug te komen. Jij wel?

Join the Movement

Ik werk graag samen aan betere marketing. Versterk jij mijn diensten of heb jij een aanvullende dienst in huis voor nog meer sociale impact? Wellicht kunnen we onze krachten bundelen. Laat wat van je horen! I won't bite you.